PENGENALAN

Pengenalan

Memancing adalah satu aktiviti riadah yang sesuai bagi individu mahupun sekeluarga, ia juga merupakan salah satu terapi untuk menghilangkan stress hiruk-pikuk kota dan tekanan kerja. Bagi mereka yang kurang paham tentang memancing mereka menganggap hobi ini merupakan hobi membuang masa dan membazir wang ringgit jika dibandingkan dengan hasil tangkapan.Tetapi bagi seorang pemancing sejati dengan melabuhkan pancing sungai ataupun dilaut saja sudah cukup memuaskan hati mereka walaupun sedikit atau tiada langsung hasil tangkapan, ini secara tidak langsung mendidik kita tentang kesabaran dan kesyukuran, akan tetapi jika kail mereka disentap ikan maka suatu kenikmatan dan kepuasan yang susah nak digambarkan, tidak boleh dibeli atau diperolehi dimana-mana.

Sedikit nasihat pesanan kepada pemancing yang agak brutal ialah jika melayan hobi itu biarlah berpada-pada jangan sampai lupa anak-isteri kat rumah, tol sik pok? (betul tak).

Kepada anda yang belum pernah memancing cubalah hobi ini, disini ada disediakan beberapa tip-tip dan panduan memancing, insyaallah dengan hobi baru ini anda akan memperolehi ketenangan jiwa dan kenikmatan hidup. Amin..

Pa tunggu gik! ngail ju pok...